23 June 2011

Proud

Hi everyone..

Masa dekat jam laptop aku ni dah pukul 2.30 pagi. Dah ngantuk tapi nak jugak online sekejap. Sempat baca 2,3 orang kawan aku punya blog. Well, walaupun diorang mungkin not a good blogger with such informative or entertaining word sampai aku buleh gigih baca blog diorang tengah-tengah malam ni. But they do have something with their writing that touch my deepest heart. Seriously. Aku proud dengan writing diorang. They were among my friends yang dah berjaya. Belajar pon dah lepas laut sana. Dah banyak pengalaman, I guess.

Hmm,kalo aku busuk hati, suka mendengki tak tentu pasal, memang aku bengang lah dengan diorang-diorang ni. Hidup sweet je kata orang. Cam takde hal. Tapi hati aku ni mulia lah sikit. I just thought that they actually don't want other people feel/know how they suffer inside.

Title proud tu, aku rasa korang dah faham kan. Bukan proud of myself. Tapi dengan kawan-kawan aku tuh. Yea, I do proud of myself. But only A BIT. Aku tak rasa aku dah buat something big for myself yang perlu dibanggakan sangat kalo nak compare dengan ape yang kawan-kawan aku buat.

For example, they had sacrifice untuk belajar jauh-jauh dari keluarga. Besar tu. Aku kelantan, johor, sabah, sarawak pon belum tentu aku sanggup pegi. Dan pada pendapat aku, budak-budak yang study jauh dari keluarga ni mesti banyak buat keputusan sendiri. Fyi, itu adalah kelemahan aku. Tak reti wat keputusan untuk diri sendiri. Kesian kan??

Dulu aku pernah bercita-cita nak study abroad. Tapi aku tak kuat nak jauh dengan family. [Manja kau!] So aku end up bertukar cita-cita nak kerja or holiday panjang oversea. Kisahnya aku kena cari duit banyak lah kannn?

Jadinya, for my friends out there yang belajar jauh-jauh, yang dah banyak wat keputusan sendiri, yang dah merasa macam-macam pengalaman, AKU BANGGA DENGAN KORANG. Keep up good work dude! Make your family proud of you. Make me proud of you also. (At least, kau dah berjaya nanti aku buleh lah tanpa segan silu cakap,'Ohh, dia kawan aku. Sama-sama belajar dulu. Dah berjaya haaaa..')

p/s: yang dalam negara, jangan bersedih. As long as korang dah berjaya buat sesuatu untuk diri korang, aku tetap bangga jugak. okayy?

Sayang semua :)

till here..
chiow~~

No comments: