19 February 2010

out-dated post : tragis

"bila ku sedari diri disayangi, langkah kaki ini semakin berani. bila terkeliru ku ucap namamu...."(huh.tak sempat lah nak kejar lagu tuh).

currently listening to lagu pe tah. balik dari test lab database tadi, my rummie, shila dah seap seap pasang lagu kat lappy dier.pastu menghilang. seapkan assignment programming kat bilek tirah ramzi mungkin. hmm.

sebenarnya banyak cerita nak bagitau. yelah lame tak ber'blog'ing akibat kekangan masa kerana sibuk menyiapkan assignment and preparation for presentation.
anyway, where to start?

ha. cerita ni mungkin dah busuk(sila baca perkataan tu dengan gaya yang saya selalu buat. ala2 sangat busuk gitu) Last 2 weeks,5th feb ICTSS ade wat satu activity kat sekolah, SMK Sg Pusu. so, nak dijadikan cerita kitorg supposely kena gather kat depan KICT Building pukul 7.15. (untuk pengetahuan semua, saya sangat lah susah untuk bersiap di pagi hari sebegitu.arghh stress sikit disitu) tapi disebabkan masa interview dulu saya sudah janji untuk bagi full committment,so, nak xnak kena korban jugak. wah wah. hmm padan muka kau mengampu lagi masa interview.


oke, 7.25 saya baru nak gerak dari bilek. hahaha. sudah lambat..! footstep yang saya amik memang tahap LRT dari terminal putra g JJ wangsa maju lah. eh eh. ade kaitan ke? (LRT pon slow gak oke) back to story. so, dah jalan tak beragak lajunya tu tetibe ntah camne buleh plak melutut depan KICT Building tu (konon cinta sangat ICT) nasib lah 2orang sister je yang nampak. dalam hati mase tu, "xpe,aku sure xjumpe diorg.uia besar" tuptup sorang sis tu join skali activity ktorg as one of trainer. "ya allah,malunye. mne aku nak letak muke ni". memang sah lah saya tengok je muka sis tu. kot kot lah dier nak gelak. tapi hati dier sangat mulia. dier wat xtau je.

bile dah gerak sekolah tu, lutut memang sakit lah. tapi xsampai lak effort saya nak tengok ape dah jadi. saya wat CUUUNN je. hehehe. then bile balik UIA,rupenya dah calar balar, berdarah sedikit lutut ku. hosh. mula gelabah. amik mase seminggu lebih nak recover.

p/s: turun duit hantaran sian kat ayah umi. hahahahaha.

kisah lutut tu tak abis kat situ. last weekend,14th feb mase ngan ayah umi, once again jatuh kat monorail titiwangsa. hosh. lopak punya pasal lah. halang jalan je. ni sebenarnya lagi malu. ramai orang. tapi dah masa tu ngan ayah umi, so diorg tolong cover. hahaha. baru luka yang hari tu nak recover, dah kena robek balik. whuaaa.. :( kali ni berdarah sampai kat seluar. yang pasti saya wat CCUUUN jugak. umi je muka risau. "saya kuat lah umi. saya buleh bawak umi ayah jalan jauh lagi. kan kan?" hmm.

saya xtau kenapa, tapi lately my mind kadang2 macam tade kat tempat yang saya tengah berdiri. lebih kurang macam banyak sangat berfikir. sampai fokus hilang. adakah kerna assignment yang banyak? huh. tangguh kerja, tu yang pasti. pastu dapat due date dekat2, mula lah gelabah.



next story.
title: desicion making (wah wah. dah macam topic dalam management)

seperti yang anda semua tahu, saya sangat lemah dalam desicion making ni. as usual,i'm always in dilemma, but i hardly make a choice. kalau buleh nak orang tolong decide kan even nak angkat tangan kanan ke tangan kiri.(teruk kan?) hahaha. huh. poor me. ceritanya, last week ayah umi keep asking me whether i want to follow them for umrah during school break on june or not. of course i do! mana buleh kena tinggal. but, i have to make a choice 1.follow them doing umrah 2. do my short sem. oke, mungkin anda terfikir. ape susah. kau amik short sem, then pegi umrah. oh my.. seronoknya kalau semudah itu.

masalahnya, if saya amik short sem, the last 2week before end of the semester adalah hari saya bertolak ke mekah. fyi, last 2 week tu adalah, 1 week class (very important.lecturer give last input) and 1 week final exam. lepas tu cuti. jadinya, saya xleh lah nak tangguh exam. hmm. last last mase jumpe umi ayah weekend hari tu, i decided to follow them after long discussion. ayah cakap,"lepas ni xtau bile lagi nak pegi sebab dah pegi tahun ni. nanie pon entah entah lepas ni pergi nagn suami mak ayah mertua." hahahaha.

yelah ayah. nak bawak umi ayah sekali buleh? :) xpenah gi travel jauh2 without both u lah. ha,tapi nanti kalau saya dah baaaaaaaaannnnyyakkkk duit(bilekah tu?), i plan to bring both them again to mekah. and that time, i'll pay for all. (doa doa kan ye saya jadi kaya. niat iklas ni :] ) semalam ayah ckp, he already registered my name. so, no more changes. fyi,saya sudah mula berangan susasana mekah. seriously,saya jadi rindu nak pergi mekah like old days.

oh ya, to anda semua, no worries. rasenya takde lah perubahan drastik. insyaAllah, i'm still nanie that u know before.bukan pe,ade anda anda yang cakap,"kau lepas ni mesti lain kan?". hmm. ntah lah korg, lain cmne tu? i'm just trying to be myself. kalo perubahan ke arah baik, bukan bagus ke? erk, ade ke perubahan buruk lepas pegi mekah? kita manusia kena sentiasa improve diri masing-masing. there's nobody else to change us, except ourselves. so, kalau saya berubah,korang pon same lah ye ikut saya? oh ya,if ade nak pesan pape,just drop comment ye.



ouh. it's already time! i need to go sleep now. i got replacement class tomorrow at 8.30am. so, if i didn't go to sleep now, nampaknya susah bangun tidur!!!
banyak lagi nak cerita ni. tapi masa cepat sangat. maybe my next post. saya akan cerita dari masa ke semasa.



till we meet again.
chiow~~


p/s: post ini ditulis malam tadi. :) so tak perlu terlampau pelik dengan sebarang situasi yang berlaku. tengah tengah writing tetiba ngantuk yang sesangat & internet lak yang slow cam hape je.

No comments: