20 February 2010

Driver yang macho! ;)

i'm just coming back from pudu. semalam mira bagi idea pegi jalan sorang sorang. so hari ni saya try lahh. hehe. bukan susah pon jalan sorang sorang. just boring je. plus duit pon tade. kalo ade leh gak shoping ke hape. lagi 1 saya cepat boring. so bile kena tunggu bas yang jalan macam siput, nyampah oke.

lepas beli tiket ingat nak g jalan pasar seni. tapi malas pulak. so terus amik LRT g KLCC. nak bank in duit topup. aten suda bising. padahal baru sehari tade. ngade-ngade tul. dah sampai KLCC ntah nape teringin kek chocolates indulgence kat secret. so, daripada nanti saya teringin je, saya terus tapau bawak balik uia. mesti pelik kan nape xmakan je sane. saya dah belajar banyak ngan seha. dier cakap,kalo setakat nak makan kek je, baik bungkus. makan kat sana kena service charge pulak. hehehe. langkah penjimatan.

[yummy :D]

ha, punya panjang cerita. sebenarnya, yang semangat sangat saya update ni sebab nak cerita pasal driver rapidkl yang macho tadi. erk,sebelum berlaku kekeliruan, lelaki itu macho ye,bukan hensem(melampau ke?) today, for the first time i met with young driver. he might be around the age of 24 or 25. muda bukan? masa tunggu bas tu nampak lah dier dok melepak ngan another driver. xsangka lak naik ngan dier. hahaha.

so dah naik bas tu, i choose to seat in front.(agak gatal disitu. haha) i dunno why i'm so attracted to see how he's driving the bus. tak yakin mungkin. hahahaha. sian kau. to sum up, saya selamat sampai uia. :P ape yang saya suka, dier bawak laju..! cepat sampai bilek.

hmm. macho dalam situasi ini: dier memakai shade. itu agak macho untuk driver muda yang hanya bawak bus rapid. hahaha.

oke let's make things right. jangan salah paham. saya sebenarnya suka sebab saya sangat bangga bila ade jugak anak muda yang nak jadi driver kenderaan awam. because usually the old one je yang keje and yang muda jadi penganggur, dok tepi jalan main gitar kacau anak dara orang. mereka sangat annoying oke. jadinye, saya menyeru semua penganggur penganggur kat luar sana, carilah setiap rezeki yang dah sedia ada untuk anda dimuka bumi ni. jangan terlampau memilih sebab kadang kadang kita akan terlepas pandang perkara-perkara yang baik untuk kita.

p/s: my friends always said that i'm like an old lady when i speak.
cnth: maen cafe world kat FB, saya ckp, "jap aku nak angkat makanan. nanti hangus. penat aku masak." then diorg akan ckp,"kau ni mcm org tua lahhhh."

anda bersetuju? :P

itu saja
chiow~~

3 comments:

aZizUd-Din's d@ughtEr!! said...

drebar bas pun ko nk minat...
xleh blah tol...

p/s:ko memang org tua!

Kebaikan said...

amende la.senangnye jatuh hati.
hahaha

aku tau nape ko mcm orang tua. tapi aku mls nk ckp kat sini, nnt kengkawan ko tau lak rahsia ko..ahaha

nanie aziz said...

k.la & long: sape kata jatuh hati? sape kata aku minat. aku teruja jela ade driver muda. huh

asal lak aku tua? ha, k.la,bgtau je.